vrijdag 11 juli 2014

Hotspot: Food Sense Amsterdam!

Hee lieve mensen!

Mijn eerste Hotspot blog, en over een super leuke plekje in de bruisende biologische buurt van Amsterdam! Food Sense: organic, gluten-free & vegan!! Getting excited yet?!

Gister was ik in Amsterdam om een dagje heerlijk te shoppen met een vriendin. Het weer was prachtig (misschien zelfs iets te heet) en Amsterdam straalde. Ik heb even flink geshopt en dan moet er natuurlijk ook gegeten worden om door te kunnen gaan. Na een aantal winkels te hebben bezocht begonnen onze buikjes aardig te rammelen en zijn naar de Westerstraat gegaan voor een heerlijke salade in het super mijn favo lunch tentje SLA! Hierna zijn we nog even de straat door gelopen en viel mijn oog op een super lieflijk en leuk winkeltje op Westerstraat 14: Food Sense. De grote potten vol met snoepgoed en andere lekkere dingen trokken gelijk mijn aandacht en toen ik eenmaal binnen was was ik om. Ze hebben er zulke leuke dingetjes! Vegan en gluten vrij schepijs, snoepgoed, salades, cupcakes, toetjes, pannenkoeken, heerlijke potten met kruidige olijf olie en je kan er zelfs een picknick halen! 

Al snel raakte ik aan de praat met de eigenares, Pauline, die mij vertelde over de winkel, de passie waarmee ze sprak was echt inspirerend. Ze heeft bijvoorbeeld 2 jaar heel hard gezocht om snoepgoed te vinden dat aan haar kwaliteitseisen voldeed, dat noem ik nog eens toewijding! Al het snoep is biologisch, vegan en gluten vrij en het zit allemaal in hele grote potten wat er echt heel erg leuk en kleurrijk uitziet. Haar eigen gemaakte producten verkoopt ze ook in schattige potjes, zelfs je salade to go krijg je in zo'n leuk potje mee. Gluten vrij is er ook echt gluten vrij vertelde ze, alles wordt compleet gescheiden van elkaar gemaakt en dit neemt ze heel serieus, want ze weet dat sommige van een korreltje gluten al doodziek kunnen worden en ze vind het heel belangrijk dat iedereen van haar producten kan genieten. Pauline met zo'n toewijding en motivatie over haar winkel en filosofie horen praten was heel interessant en ze vind het heel erg leuk om klanten hierover te vertellen. Ik raad daarom ook echt iedereen aan om een kijkje te nemen aan de Westerstraat 14 en probeer vooral even het schepijs uit!! 

We hebben een heel leuk gesprek gehad en bij het weggaan heb ik een super schattig potje zelf ingelegde rozemarijn olijfolie meegenomen. Ik kan niet wachten om hier heerlijke gerechten en dressings mee te maken (recepten volgen snel!). 

Meer weten over dit leuke winkeltje? Neem even een kijkje op de site www.foodsense.nu en ga er snel een keertje langs.

Food Sense
Westerstraat 14
1015 MJ Amsterdam
020 71 92 393

Heel veel liefs,
Ninian



Geen opmerkingen: